Mięśnie Kegla – dlaczego warto je ćwiczyć i jak to robić?

Mięśnie Kegla odpowiadają za wiele istotnych funkcji w ludzkim organizmie, ale najczęściej mówi się o wpływie kondycji mięśni Kegla na satysfakcję seksualną. Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie miednicy i jak należy to robić? Dowiesz się z poniższego tekstu!

Co daje ćwiczenie mięśni kegla u kobiet?

W sieci mnóstwo jest haseł, które reklamują trening mięśni Kegla w celu polepszenia życia seksualnego oraz jako najlepsze remedium na dolegliwości występujące u kobiet w ciąży. Jakie faktyczne korzyści dają regularne treningi? Wiemy, że wzmacniają mięśnie pochwy, a co za tym idzie, poprawiają funkcjonowanie organizmu kobiety na różnych płaszczyznach.

  • Wzmocnione mięśnie Kegla, które przede wszystkim podtrzymują takie narządy, jak macica oraz pęcherz, zapobiegają obniżaniu się ich wraz z wiekiem.
  • Te same mięśnie odpowiadają za szczelność pęcherza, a zatem odpowiednio wyćwiczone są w stanie zlikwidować problemy z nietrzymaniem moczu, które pojawiają się często u kobiet po ciąży.
  • Silne mięśnie pochwy odpowiadają także za uczucia przyjemności podczas seksu. Sprawne mięśnie sprawiają, że pochwa jest węższa, a co za tym idzie, kobieta może czerpać więcej przyjemnych doznań w czasie stosunku. Także partner będzie odczuwał większą satysfakcję.

Sprawne mięśnie Kegla dają korzyści, które naprawdę warte są wysiłku. Można ćwiczyć je samodzielnie, bez kulek gejszy, jednak ćwiczenia z pomocą kulek dopochwowych są łatwiejsze, dlatego tak często się je poleca. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym poradniku, do którego czytania zachęcamy.

Nomi-tang-svakom-kulki-gejszy

Kulki do ćwiczeń mięśni kegla – które wybrać?

Dobór odpowiednich kulek waginalnych nie jest trudny, wystarczy pamiętać o kilku rzeczach:

  • Decyduj się na kulki z bezpiecznych materiałów, najlepiej z hipoalergicznego silikonu medycznego.
  • Dobierz odpowiedni rozmiar. Na początek wystarczy do 50 g. Wraz ze wzrostem sprawności mięśni, można zwiększyć wagę kulek do 100 g lub więcej.

Dobrze jest mieć od razu zestaw kulek, które z góry mają określoną wagę na każdy etap zaawansowania. Przykładem takich kulek są bestsellerowe Svakom Nova. W zestawie są 3 kulki o różnej wadze i drobnych różnicach w wielkości. W całości wykonane z silikonu medycznego są gwarancją, że nie zareagujesz na nie uczuleniem. Miękki, higieniczny sznurek sprawia, że kulki można wygodnie nosić również pod ubraniem, a aplikacja jest wyjątkowo prosta. Kulki waginalne Svakom Nova są najczęściej polecanymi akcesoriami dla początkujących kobiet. Zestawem podobnym i równie dobrym są kulki gejszy Je Joue Ami.

svakom-nova-w-reku

Nie musisz od razu decydować się na zestaw kulek progresywnych, czyli właśnie zestawów zawierających kulki o różnej wadze. Na początek możesz kupić pojedynczą kulkę, na przykład Fun Factory Smartball Uno o wadze 36 g. Doskonałe na początek, a jeśli zdecydujesz się na kontynuowanie treningu, możesz kupić cięższe kulki tej samej, lub innej marki.

nomi-tang-intimate-kulki-gejszy

Kiedy pierwse treningi z kulkami dopochwowymi masz już za sobą wtedy warto sięgnąć po kulki dla zaawansowanych, czyli Nomi Tang Intimate Plus.Tę markę możesz znać również z zestawu dla początkujących: Nomi Tang intimate. Komplet zawiera 2 kulki, pierwsza, pojedyncza o wadze 53 g oraz podwójna o wadze 107 g . Wykonane z silikonu medycznego są również w 100% bezpieczne dla zdrowia. 

nomi-tang-intimate-kulki-gejszy

Co daje ćwiczenie mięśni Kegla u mężczyzn?

Coraz więcej mówi się również o tym, że nie tylko kobiety powinny dbać o sprawność swoich mięśni Kegla. Panowie również mają takie mięśnie w swoim ciele i pełnią one niemniej ważną funkcję. Prawidłowa praca pęcherza moczowego i pomoc w osiąganiu satysfakcjonującej erekcji to czynniki dotychczas kojarzone jedynie z masażem prostaty. Tymczasem w prosty sposób można poprawić pracę wyżej wymienionych narządów, regularnie ćwicząc kilka minut dziennie. W praktyce efektem tego będzie intensywniejsze przeżywanie orgazmu, możliwość kontroli czasu trwania erekcji oraz jej wzmocnienie.

Jak ćwiczyć mięśnie kegla u mężczyzn?

Do wytrenowania mięśni Kegla u mężczyzn nie potrzeba żadnych akcesoriów. O ile w masażu prostaty poleca się korzystanie z profesjonalnych masażerów prostaty, o tyle w tym wypadku potrzeba jedynie drobnego wysiłku własnych mięśni. Wystarczy zacisnąć mięśnie krocza w taki sposób, jakby chciało się powstrzymać oddawanie moczu. Po kilku sekundach należy ponownie rozluźnić mięśnie i powtarzać tę czynność przez kilka minut. Możesz podzielić ćwiczenia na kilka mniejszych partii i wykonywać je kilka razy dziennie. Jeśli jednak znacznie lepiej wychodzą Ci ćwiczenia w towarzystwie odpowiednich akcesoriów, do treningu mięśni Kegla u mężczyzn świetnie nadają się kulki analne, na przykład Fun Factory B Balls Duo. Więcej na ten temat możesz przeczytać we wpisie o treningu mięśni Kegla u mężczyzn.

fun-factory-b-balls-duo-kulki-analne

Efekty pojawią się już po kilku tygodniach, a trzeba przyznać, że sam trening nie wymaga wielkiego zaangażowania, zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Chociaż kobiety mają udogodnienie w postaci kulek gejszy, to ćwiczenia bez nich mogą być równie skuteczne. Kluczem do sukcesu jest systematyczność i prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.

Oceń ten wpis

Średnia ocena: 5.0