Ćwiczenia na mięśnie Kegla: poradnik

Ostatnio dużo uwagi poświęca się ćwiczeniom mięśni Kegla, których kondycja jest bardzo ważna dla satysfakcji seksualnej kobiety. Gdzie znajdują się mięśnie Kegla i jak należy je ćwiczyć, by naprawdę odczuć pozytywne skutki? Wszystkich potrzebnych informacji udzieli Ci nasz krótki poradnik!

Mięśnie Kegla gdzie są?

Najważniejsze pytanie: Gdzie znajdują się mięśnie Kegla i za co odpowiadają? Zlokalizować mięśnie Kegla jest łatwo. To one odpowiadają za nacisk, jaki może wywierać pochwa na penisa. Jeśli chcesz sprawdzić siłę swoich mięśni, wystarczy, że włożysz do środka dwa palce i spróbujesz zacisnąć wokół nich mięśnie. Siła tego nacisku powie Ci, w jak dobrej kondycji są Twoje mięśnie Kegla.

miesnie-dna-miednicy

To dzięki tym mięśniom, narządy, takie jak macica, czy pęcherz moczowy, znajdują się na swoim miejscu. To mięśnie Kegla odpowiadają za pracę pęcherza moczowego i usprawniają poród. To właśnie z tego względu mogą pojawić się problemy z nietrzymaniem moczu po porodzie, ponieważ wtedy mięśnie pochwy słabną.

Jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy u kobiet?

Wszystkie kobiety, które nie przepadają za aktywnością fizyczną, mogą odetchnąć z ulgą, bo ćwiczenie mięśni Kegla jest proste i nie wymaga wiele wysiłku. Wystarczy zacisnąć mięśnie w taki sposób, jak robi się to podczas oddawania moczu, kiedy chce się przerwać strumień. Mięśnie trzeba zacisnąć na kilka sekund, a następnie rozluźnić. Czynność trzeba powtarzać przez kilka minut każdego dnia. W ten sposób można ćwiczyć dosłownie w każdym miejscu i o każdej porze.

je-joue-ami-kulki-gejszy-opakowanie

Co ważne, ćwiczenia należy wykonywać prawidłowo i nie można tego robić w czasie oddawania moczu, gdyż to może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego i osłabić mięśnie. Jeśli nie jesteś pewna, czy dobrze wykonujesz codzienne ćwiczenia, zaopatrz się w popularne kulki gejszy, które bez wysiłku pozwolą Ci wzmacniać mięśnie pochwy. Silikonowe kulki gejszy są polecane przez wszystkich specjalistów, dlatego możesz być pewna ich skuteczności.

Ważne

Podobnie, jak z innymi treningami, również tutaj z ćwiczeniami nie wolno przesadzić. Wystarczy kilka minut dziennie, by noszenie kulek gejszy dało efekty. Dłuższe noszenie kulek nie przyspieszy procesu wzmacniania mięśni, a może jedynie zakończyć się dyskomfortem.

Jakie najlepsze kulki kegla dopochwowe kupić?

To, jakie kulki będą dla Ciebie najlepsze, zależy od kilku czynników. Po pierwsze na początek potrzebny jest większy rozmiar i lżejsza waga kulki. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie jej wewnątrz pochwy, nawet jeśli mięśnie Kegla nie są najmocniejsze. Kulki gejszy dla początkujących zwykle mają wagę do 50 g.

kulki-gejszy-wewnatrz-ciala

Kiedy mięśnie pochwy będą mocniejsze, by wspiąć się na kolejny poziom, potrzebne będzie skorzystanie z cięższych kulek. Dlatego warto od razu zdecydować się na zestawy kulek, które dostępne są w zestawie po 2 lub 3 kulki, jak na przykład bestsellerowe Svakom Nova lub Je Joue Ami, lub kulki gejszy z wymiennymi ciężarkami, jak w przypadku kulek Lelo Luna Beads lub Rianne s Pussyballs.

lelo-luna-beads-kulki-gejszy

Waga kulek waginalnych jest kluczowa dla skuteczności ćwiczeń, ale ją dobierzesz z łatwością. Dodatkowo warto zwracać uwagę na kilka innych szczegółów:

  • Kulki gejszy powinny być wykonane z bezpiecznych materiałów, najlepiej z silikonu medycznego, który można wygotowywać w wodzie, co gwarantuje zachowanie wyjątkowej higieny i bezpieczeństwa w czasie korzystania.
  • Ważne, by kulki waginalne nie miały trudno dostępnych zakamarków, które sprzyjają infekcjom, ponieważ ciężko je doczyścić, przez co tworzą idealne środowisko dla rozwoju bakterii.
  • Wygodne kulki to takie, które mają higieniczny, elastyczny sznureczek, który ułatwia wyjmowanie i nie przeszkadza podczas noszenia kulek.

Dodatkową zaletą każdego zestawu kulek jest materiałowe etui, które pozwala na higieniczne przechowywanie. Nie wszystkie kulki mają ten praktyczny dodatek, ale z pewnością znajdziesz go w produktach Lelo, Svakom, czy We-Vibe. Więcej porad znajdziesz we wpisie o najlepszych kulkach gejszy. 

Kulki biofeedbackowe do ćwiczenia mięśni Kegla

Biofeedback to po prostu inne określenie na drgania, które pojawiają się wewnątrz kulek gejszy podczas naszej aktywności. To dlatego ważne jest, by nosząc kulki gejszy nie siedzieć w miejscu. Kulki biofeedbackowe wzmacniają stymulację mięśni, które zachęcane w ten sposób do pracy ulegają wzmocnieniu. Popularne kulki z funkcją biofeedback to wymieniane wcześniej Svakom Nova, niemniej polecane zestawy Nomi Tang Intimate oraz Intimate Plus, a także kulki gejszy Satisfyer Balls CO3 Double. Większość kulek dostępnych na rynku posiada omawianą funkcję drgań. W naszym sklepie wyjątek stanowią kulki Satisfyer Balls CO3 Single, polecane kobietom, które wolą zacząć ćwiczenia bez tej funkcji.

kulki-gejszy-biofeedback

Kulki kegla – Kiedy widać efekty ćwiczeń?

Pierwsze efekty ćwiczeń zauważalne są już po kilku tygodniach. Zaciskanie mięśni z czasem będzie wymagało od Ciebie mniej wysiłku, a nacisk, jaki odczujesz na palcach, będzie mocniejszy. Ważne jednak, by za każdym razem trening był przeprowadzony prawidłowo. Nie ma sensu ćwiczyć nieprawidłowo, gdyż to nie da żadnego efektu. Dlatego kobietom tak bardzo polecane jest ćwiczenie mięśni pochwy za pomocą kulek gejszy, które gwarantują prawidłowy trening. Badania medyczne wskazują, że każdy rodzaj treningu jest tak samo skuteczny. Natomiast ćwiczenia mięśni z kulkami gejszy są na pewno wygodniejsze, a przyjemne w dotyku waginalne kulki są dodatkową motywacją do treningu.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla u mężczyzn?

Jeśli chodzi o panów, to zdecydowanie więcej uwagi poświęca się stymulacji prostaty. Warto jednak wiedzieć, że za prawidłową pracę pęcherza moczowego i satysfakcjonującą erekcję u mężczyzn odpowiadają również mięśnie Kegla. A ćwiczenie tych mięśni jest znacznie prostsze, ponieważ wystarczy je jedynie zaciskać. W praktyce wygląda to tak, jakby chciało się powstrzymać strumień moczu. Mięśnie należy zacisnąć na kilka sekund i rozluźnić. Wystarczy kilka minut ćwiczeń dziennie, by efekty zauważyć już po kilku tygodniach. To ciekawa alternatywa zwłaszcza dla tych panów, którzy nie mogą się przekonać do masażerów prostaty. O ćwiczeniach mięśni Kegla u mężczyzn możesz przeczytać także na naszym blogu.

masazer-prostaty-svakom-vick

Warto dbać o swoje zdrowie i samopoczucie na różne sposoby, a trening mięśni Kegla jest jednym z łatwiejszych sposobów. Regularne ćwiczenia są proste i można wykonać je dosłownie wszędzie. Tymczasem prawidłowo działające mięśnie Kegla dają naprawdę dużo korzyści!

Oceń ten wpis

Średnia ocena: 4.3